quinta-feira, 10 de setembro de 2009

Quinta sem lei

Beirut tem sonoridade de banda de coreto de praça. Pode falar que é folk, que é moderninha, que é retroavantgarde. Para mim, é de coreto de praça de subúrbio do Rio de Janeiro. Talvez seja por isso que achei que Elephant Gun ficou excelente como trilha de abertura de Capitu, do Machado de Assis. Machado é suburbano, é século XIX mas não é rococó, é moderníssimo.

Trago uma versão de Florence & The Machine para Postcards from Italy.



The times we had, oh, when the wind would blow with rain and snow were not all bad. We put our feet just where they had, had to go, never to go. The shattered soul following close but nearly twice as slow. In my good times there were always golden rocks to throw at those who admit defeat too late. Those were our times, those were our times. And I will love to see that day. That day is mine when she will marry me outside by the willow trees. And play the songs we made, they made me so. And I would love to see that day. Her day was mine.

Trago o original do Beirut para comparar e contrastar:



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