domingo, 22 de outubro de 2006

Pick of the week: Morrissey, I have forgiven Jesus

O video original do Morrissey pode ser assistido aqui. A música é tão poderosa que mesmo este trabalho caseiro ficou excelente.



"I was a good kid, I wouldn't do you no harm. I was a nice kid with a nice paper round. Forgive me any pain I may have brung to ya. With God's help I know I'll always be near to ya. But Jesus hurt me when he deserted me, but I have forgiven Jesus for all the desire you placed in me when there's nothing I can do with this desire. I was a good kid. Through hail and snow, I'd go just to moon you. I carried my heart in my hand. Do you understand? Do you understand? But Jesus hurt me when he deserted me, but, I have forgiven Jesus for all of the love you placed in me when there's no one I can turn to with this love. Monday - humiliation, Tuesday - suffocation, Wednesday - condescension, Thursday - is pathetic. By Friday life has killed me. By Friday life has killed me. Oh pretty one, Oh pretty one! Why did you give me so much desire when there is nowhere I can go to offload this desire? And why did you give me so much love in a loveless world? When there's no one I can turn to to unlock all this love? And why did you stick me in self deprecating bones and skin? Jesus, do you hate me? Why did you stick me in self deprecating bones and skin? Do you hate me? Do you hate me? Do you hate me? Do you hate me? Do you hate me?"

7 comentários:

Renato disse...

Adorei a música...
não a conhecia.

Ótima letra.


Recebi seu texto.
Obrigado por encarar o "desafio".
Sexta feira estará on-line.

Prometo que vou tentar aumentar minha frequência de visitas aqui.
Estou em dívida né.

Até mais, e bons sonhos!

Caco disse...

SANDMAN - Morrissey é um craque, não? Ele monta umas frases que viraram clássicos: 'I would go out tonight but I haven't got a stitch to wear' ou 'sweetness, sweetness I was only joking when I said I'd like to smash every tooth in your head'.

Quanto ao desafio, foi legal. Espero ter correspondido às expectativas.

Visite sempre que der ou puder. Comente, quando achar relevante. Sem obrigações, ok?

Você anda meio preguiçoso ultimamente - sem novos posts. O que tem lido?

Abraço & stay friendly.

Before Sunrise disse...

Tb nao conhecia a musica, Caco. Mto boa!! Hoje para mim caiu como uma luva - Monday - humiliation... mas acho que os outros dias tb entraram na segunda-feira entao quem sabe Tuesday, Wednesday, Thursday and Friday might be great after all :-)

Caco disse...

LITTLE MISS SUNRISE - Gosto de 'I carried my heart in my hand. Do you understand?'

Do you understand?

Kafé Roceiro disse...

Musicaço.Gostei às pampas.

before sunrise disse...

I understand :-)

Caco disse...

KAFÉ - Se tiver chance, veja o original do Morrisey no link do post. Vale a visita.

LIL MS SUNRISE - ;-)




Abraço a todos & stay smiling.